Postovi

Prikazuju se postovi od prosinac, 2013

Dvadeset knjiga iz 2013. koje morate pročitati

Slika
Reza Aslan: Zelot Knjiga o židovskom propovjedniku i čudotvorcu koji je putovao Galilejom, skupljajući sljedbenike i najavljujući 'Kraljevstvo Božje' u doba snažnog nacionalizma, kada je otpor rimskoj okupaciji bila sveta dužnost svakog Židova, pružit će vam priliku da upoznate sasvim drugačijeg Isusa. Kristine Barnett: Iskra: kako sam u autističnom sinu pronašla genija Jake, čiji je IQ veći od Einsteinovog, sa svega dvanaest godina postao je plaćeni istraživač u polju kvantne fizike. No, nije oduvijek tako: njegovoj su majci, kad mu je bilo dvije godine rekli da je autist i da se ne treba nadati da će moći pohađati školu te da vjerojatno nikada neće moći naučiti čitati ni pisati, niti savladati mnoge obične vještine, poput vezanja cipela. Zdenko Bašić: Mjesečeve sjene Nakon izvanredne slikovnice Sjeverozapadni vjetar u kojoj nam je otvorio svijet vilenjaka i vila, nagrađivani likovnjak Zdenko Bašić istražio je noćne ptice sjeverozapadnog dij

Pečeni bakalar s umakom tahini iz Moro kuharice

Slika
Za ovogodišnji Badnjak pripremite nešto novo i drugačije, a ipak dijelom poznato: pečeni bakalar s umakom tahini . Sam i Sam Clarke, autori Moro kuharice,  putovali su Mediteranom u potrazi za avanturom novih okusa, a jedna od stvari koje su otkrili je umak tahini. Evo što su o njemu napisali: Tahini je uljasta pasta koja se radi od smrvljenih sjemenki sezama. Bogatog je, orašastog okusa i koristi se diljem Bliskog istoka na niz načina – kao kremasti umak uz falafel, ribu ili povrće, ili u jelima poput humusa ili baba ganuša. Tahini dolazi u svijetloj i tamnoj varijanti te znatno varira u okusu. Mi dajemo prednost svjetlijoj verziji jer je lakša i blažeg okusa. Zbog visokog udjela ulja, tahini u zatvorenoj staklenci može stajati godinu dana prije nego što mu se okus pokvari. Umak tahini Tahini pasta radi se od smrvljenih sjemenki sezama i koristi se diljem Bliskog istoka na niz načina, a ukusna je s ribom ili povrćem. Za 4 osobe 2 češnja češnjaka

Večeras na Jelačić placu: Želim život - koncert i besplatna knjiga!

Slika
I ove će godine Zaklada Ana Rukavina održati tradicionalni, osmi po redu, Božićni koncert „Želim život“ na Trgu bana Josipa Jelačića u Zagrebu. Koncert se održava 20. prosinca, u sjećanje na Anu te kao zahvala svima koji su se tijekom ovih sedam godina na bilo koji način uključili i pomogli rad Zaklade. Profil Knjiga je u suradnji sa Zakladom Ana Rukavina objavila knjigu Ankice Begić „Indijanac Komanč, moj brat po krvi“, žene koja je preko ove zaklade pronašla donatora koštane srži koji joj je spasio život. Pronašla ga je na najnevjerojatnijem mjestu – među Indijancima! Tijekom bolesti i liječenja, Ankica je vodila dnevnik koji je na koncu postao „Indijanac Komanč, moj brat po krvi“ , a na večerašnjem koncertu ova će se knjiga dijeliti besplatno . Na koncertu večeras na niskim temperaturama će nas zagrijati Prljavo kazalište , Opća opasnost, Neda Ukraden, Mejaši, Novi fosili, Psihomodo pop , Luka Nižetić, Ivan Zak, Maja Šuput, Željko Bebek, Lana Jurčević, Connect, Se

Mali zalogajčići - tapas i odličan recept iz Moro kuharice

Slika
TAPAS Naše prvo iskustvo s tapasom bilo je vrlo posebno. Prijateljica Lidija vodila nas je po barovima u Granadi, u kojima smo pijuckali šerije i tažili žeđ ledenim pivima ( ca ñ as ), a uz svako je piće bio poslužen maštovit izbor ukusnih zalogaja. To je ono što Španjolci zovu tapear , nama je to bila nezaboravna noća ispunjena toplinom, druželjubivošću i zabavom. Naime, bio je to naš prvi dodir sa Španjolskom i vjerojatno jedan od razloga zašto smo se istog trena zaljubili u tu zemlju, njezinu kulturu i ljude. Tapas izvorno potječe s juga gdje je početkom 19. stoljeća kriška kruha ili kobasica služila za pokrivanje ( tapar ) čaše, za rastjerivanje insekata ili da se ne bi previše popilo. Andaluzija je nekada, kao što je to i danas, bila prijestolnica šerija, što je išlo ruku pod ruku s tapom. Čaša šerija i tapas postali su uobičajeni i ubzro se ta tradicija iz Andaluzije proširila čitavom Španjolskom. Tapas dolazi u mnogobrojnim oblicima, od jednostavnog tan

Reza Aslan, "Zelot", odlomak iz knjige

Slika
"Poka ž ite mi denar", ka ž e Isus, govore ć i o rimskom nov č i ć u kojim se danak pla ć a. " Č ija je slika na njemu?" "Careva", odgovaraju vlasti. "Onda vratite caru carevo, a Bogu ostavite Bo ž je." Č udesno je š to su stolje ć ima biblijski znanstvenici te rije č i pogre š no tuma č ili kao Isusov poziv da se ostave "svjetovne stvari" – porezi i dad ž bine i da se umjesto njih srce usmjeri na uistinu va ž ne stvari: slavljenje i poslu š nost Bogu. Takva interpretacija savr š eno je sukladna s percepcijom Isusa kao odvojenog, bo ž anskog duha koje zemaljske stvari uop ć e ne zanimaju, š to je neobi č na tvrdnja o č ovjeku koji je ž ivio u jednom od politi č ki najnapetijih razdoblja u povijesti Izraela, ali je i tvrdio da je obe ć ani mesija, poslan osloboditi Ž idove rimske okupacije. U najboljem je slu č aju Isusov odgovor smatran stra š ljivim kompromisom izme đ u sve ć eni č kih i zelotskih polo ž aja – i

Kate Mitchell, "Okajani grijesi", odlomak iz romana

Slika
Vjerni obožavatelji jedva su dočekali novi roman hrvatske kraljice ljubića Kate Mitchell , a za sve one koji ga još nisu nabavili ili je možda nikad nisu čitali, donosimo odlomak iz "Okajanih grijeha".  ***   Obuhvatio je njeno lice rukama, i počeo je strastveno ljubiti. Otimao je poljupce uzimao je ono što je želio u tom trenutku. Rukama je grabio njezino tijelo koje je dobro poznavao. A dušu? Nikada nije bio tako grub. Grčevito ju je stiskao, toliko snažno da je vrisnula. - Denis, boli me – Amber je uspjela protisnuti. - I mene boli. Boli me toliko da mislim da ću poludjeti. Svi smo mi sebični. Mislimo samo na sebe. I ja mislim na sebe ovog časa. A u tebi sam se prevario. - Što si mislio? – upitala ga je kada se odmaknuo od nje. - Da ću te vječno čekati? Da ću za tebe uvijek biti tu kada se u tvoj brak uvuče monotonija? Ne, ja ne mogu biti nečija ljubavnica. Ne želim tu nezahvalnu ulogu. - Ti si mi mnogo više od ljubavnice – Denis se tresao od bi

Profila pjevana božićna čestitka i promocija knjige "Avanture osobne promjene 3"

Slika
U srijedu, 11. prosinca 2013., u 17:00 sati dođite u zagrebački Profil Mozaik Megastore na predstavljanje Priručnika za rastavljene roditelje koji vole svoju djecu " Avantura osobne promjene 3", novu knjigu autorice velikog hita "Kako se dobro posvađati",  Ljubice Uvodić-Vranić.  Uz promociju, imat ćete priliku poslušati i Profilovu pjevanu božićnu čestitku!   Pojačana depresivnost i agresivnost tipične su za djecu razvedenih roditelja bez obzira na spol, a reakcije dječaka još su intenzivnije od reakcija djevojčica. Djeca predškolske dobi i manja djeca najintenzivnije reagiraju na razvod iz jako izraženog osjećaja bespomoćnosti i imaju niže samopoštovanje od vršnjaka koji žive s oba roditelja – na te alarmantne, a malo poznate činjenice podsjeća prof. dr. sc. Rea Masnjak Fulgosi u recenziji knjige "Avantura osobne promjene 3" . Jer Ljubica Uvodić-Vranić u svojoj trećoj Avanturi savjetuje kako rastavljeni roditelji mogu barem ublažiti traum

Djevojke koje sjaje, Lauren Beukes

Slika
Snažan, napet, privlačan triler koji ruši sve granice mogućeg iz pera južnoafričke spisateljice Lauren Beukes koja piše romane, televizijske scenarije i tekstove za stripove, snima dokumentarce, a povremeno radi i kao novinarka. U Djevojkama koje sjaje pratimo nasilnika Harpera koji nabasa na kuću s nevjerojatnom tajnom: njezina se vrata otvaraju u različita vremenska razdoblja u kojima poremećeni Harper pomno bira djevojke koje sjaje kako bi ih tog sjaja lišio. Po njemu, njihova smrt nije njegov grijeh, već njihov: ne bi smjele sjati. No, jedna djevojka iz Chicaga ipak preživi njegov surovi napad i krene u potragu za svojim krvnikom. U svojoj istrazi otkriva lica djevojaka koje nisu preživjele i dokaze koji su zapravo nemogući. No za nju, koja je trebala biti mrtva, nema nemogućeg... Izvanredno zanimljiv i napet treći roman Lauren Beukes otkad je objavljen ne prestaje osvajati vrhove svjetskih top-lista, a trenutno se prevodi na više od 20 jezika . Južnoafrikanka Lauren B

P. S. Volim te, Cecelia Ahern

Slika
Rijetke su romantične priče koje započinju sretnim brakom, a roman Cecelije Ahern "P. S. Volim te" započinje upravo tako. Amerikanka Holly Kennedy lijepa je, pametna i mlada. I udana za muškarca svojih snova, duhovitog Irca Gerryja , strastvenog glazbenika koji svoju suprugu jednostavno obožava. No, bračnu sreću uskoro naruši, a potom i okonča, smrtonosna bolest. Jedinstvenog Gerryja to međutim neće spriječiti da pomogne voljenoj ženi da prebrodi i taj životni izazov. Napiše joj 10 pisama koja će je voditi kroz bol gubitka voljene osobe te izvesti u pronalazak nade u novi život, a svako pismo završava riječima "P. S. Volim te ."  Veliki uspjeh ovog duhovitog i emocionalnog romana donio nam je odličan istoimeni film s oskarovkom Hillary Swank i Gerardom Butlerom . Hrvatske je čitatelje ova irska spisateljica oduševila 2009. godine svojim dvodnevnim gostovanjem u Zagrebu kada je neumorno i rado potpisivala primjerke knjige i izvan promocije koja je gustim

Ja sam Malala, Malala Yousafzai

Slika
Pametna, živahna i mila Malala Yousafzai živjela je s roditeljima i braćom u idiličnoj dolini Svat i obožavala školu. To nije bilo čudno s obzirom na to da se među školskim klupama motala od ranog djetinjstva. Njezin je otac, naime, u Mingori pokrenuo vlastitu školu. Cijela priča možda ne bi bila ni posebna ni neobična da se prelijepa dolina Svat ne nalazi u Pakistanu i da Malala i njezina obitelji ne pripadaju etničkoj skupini Paštuna . Pakistan su u jednom trenu preplavili talibani te počeli širiti teror i jednoumlje, uvoditi šerijatsko pravo tjerajući žene da nose burku i zabranjujući djevojčicama da se školuju, a paštunski narod, iako je već stoljećima islamske vjere, ne poznaje tradiciju pokrivanja lica u žena. Malala je samo željela ići u školu, i nije dopustila da je ispune strahom. Unatoč golemu riziku javno je govorila protiv talibanskog terora na skupovima i u medijima, pri čemu je žustro zagovarala svoje pravo na školovanje. Da je ušutkaju, talibani su joj 9. listopa

Zelot: Život i vrijeme Isusa iz Nazareta, Reza Aslan

Slika
Što je zaista u doba kad je živio Isus iz Nazareta , a Rimljani vladali Palestinom značila riječ mesija, što bandit? Kako su ljudi doživljavali istinu, a kako mit? Što im je bilo važnije u priči – istinitost podataka ili važnost poruke koju priča prenosi? Reza Aslan će vam odgovoriti na ova i na mnoga druga pitanja na koja odgovore ne znate, a da toga niste ni svjesni. Knjiga u kojoj američko-iranski povjesničar istražuje povijest Isusa kao čovjeka, a ne kao božjeg poslanika, izuzetno je štivo koje vrlo živahno opisuje doba apokaliptičnog žara u kojem je Isus živio, kulturu Židova kakva se živjela u Palestini prvog stoljeća, te sve one detalje života malih ljudi zbog kojih ćete sigurno svaku priču o Isusu koju danas poznajete nakon čitanja čuti sasvim drugačijim ušima.  Isus iz Nazareta promijenio je tijek ljudske povijesti i postao simbolom bratske ljubavi, no i danas ostaje jedan od najutjecajnijih i najzagonetnijih ličnosti u povijesti čovječanstva. Ova provokativna biografija

Moro: Medeni mjesec nakon kojeg se rodila - kuharica!

Slika
Kuharica „Moro“ donosi niz izvanrednih recepata, pisanih jednostavnim jezikom koje prati mnoštvo praktičnih savjeta i prekrasnih fotografija. No, ono što ovu kuharicu čini posebnim gastro putovanjem su anegdote autora o tome gdje su probali koje jelo ili kako su došli do nekog recepta. Naime, Samantha i Samuel Clark , prije no što su otvorili danas kultni londonski restoran „Moro“, uputili su se na tromjesečni medeni mjesec kamp-kućicom kroz Španjolsku i Maroko do Sahare. Plan im je bio otkriti sitnice zbog kojih hrana ima okus po kraju iz kojeg dolazi, a usput su naučili i jezik začina. Osim što su tako stvorili mnoga ukusna jela te ih skupili u kuharicu „Moro“, koja je samo u Velikoj Britaniji prodana u više od 100 000 primjeraka, napisali su odličan kulinarski putopis u kojem možete upoznati Španjolsku, sjevernu Afriku i istočni Mediteran i njihove slasne zalogajčiće - tapas i mezu – koji se jedu s prijateljima i definiraju nacionalne stilove objedovanja. Knjigu

Snježna kraljica, prepričala Kay Woodward, ilustrirao Manuel Šumberac

Slika
Kaj i Gerda bili su najbolji prijatelji, vječno zajedno. No, jednoga je dana Kaj postao hladan i grub prema Gerdi. A zatim je nestao. Otišao je sa snježnom kraljicom, a Gerda, prava mala heroina, odlučila je krenuti u potragu za njim. Ostavila je sigurnost doma, odrekla se svojih novih i najdražih cipelica, otputila niz čarobnu rijeku, upoznala čarobnicu i njezin vrt, srela gavrana koji govori, a pomogli su joj kraljević i kraljevna, mala razbojnica te predivan sob po imenu Bej. On je Gerdu odveo do dvorca snježne kraljice, gdje je pronašla svog prijatelja, potpuno izgubljenog. Najduža i najcjenjenija priča slavnog Hansa Christiana Andersena u luksuznom izdanju oduševit će male čitatelje ne samo odličnom pričom o prijateljstvu i upornosti već i toplim i maštovitim ilustracijama Puljanina Manuela Šumberca te divnim iskakalicama, jezičcima i prozorčićima koje će ih potaknuti da promisle i drugačije dožive detalje priče. Kay Woodward , koja je do sada napisala preko 80 knjiga

Kuhanje je živa kreativa!

Slika
Mediteranska kuharica kultnog londonskog restorana Da je kuhanje osnova zdravog načina života već smo odavno naučili. No, da je to aktivnost koja nam budi kreativnost i snalažljivost rijetko smo svjesni. Najzdravije je, a često i najpovoljnije, kuhati jela od sezonskih namirnica. Nije ih teško ni pronaći ni kupiti, iako nije lako odoljeti rajčici koja se crveni i poziva na kupnju s polica supermarketa. Teško je krojiti jelovnik prema onome što donosi godišnje doba, jer se nismo navikli nositi s nenadanim nedostatkom ove ili one namirnice za jelo koje želimo pripremiti. Umjesto da kupujemo ono što godišnje doba nudi, tražimo ono što nedostaje u receptu. Kako su se s tim nosile naše bake i prabake, pitamo se često, zamišljajući da su nekad ljudi jeli stalno jedno te isto jer drugačije u doba bez struje, frižidera i ledenica nije bilo moguće? Držanjem mesa u bunaru i kiseljenjem tijesta za izradu kruha, primjerice. Hranu su pripremale "od oka", po želji,