utorak, 2. srpnja 2013.

Kimberly Willis: Mala knjiga pomoći pri mršavljenju



Kimberly Willis: Mala knjiga pomoći pri mršavljenju

Dakle, želite smršavjeti...

Ovo nije još jedna u nizu knjiga o dijetama. Ova je knjiga drukčija.
Već znate što morate činiti kako biste smršavjeli.
Ova će vas knjiga povesti na putovanje koje će vam pomoći da se oslobodite emocionalnih prepreka koje su vas sprječavale da postanete vitkiji, kako biste u svom životu mogli početi donositi odluke koje će vam podariti tijelo kakvo zaslužujete.
Pomoći ću vam da preuzmete nadzor nad svojim životom, da skinete neželjene kilograme kako biste postali najbolja verzija sebe.
            Iz ove ćete knjige doznati ponešto o hrani i tome kako ona djeluje na vas. Zahvaljujući tome, otkrit ćete da spontano počinjete uvoditi promjene kada je riječ o onome što unosite u svoje tijelo.
            Ova se knjiga razlikuje od ostalih metoda za mršavljenje po tome što će vam pomoći da svoje stavove prilagodite sebi, svome tijelu i hrani uz pomoć vježbi preuzetih iz joge, akupresure, hipnoterapije i neurolingvističkog programiranja.
            Te se terapije široko primjenjuju u svijetu kako bi se pojedincima pomoglo u rješavanju različitih problema, od iracionalnih tjeskoba do podizanja samopouzdanja. Otkrit ćete da će se promjenom vaših obrazaca razmišljanja promijeniti i vaše ponašanje – a kada u potpunosti usvojite ta nova, pozitivna ponašanja, počet ćete se rješavati negativnih navika, što će vam pomoći da mršavite lakše i trajnije.
            Sve vježbe koje se nalaze u ovoj knjizi uspješno sam primjenjivala sa svojim skupinama za mršavljenje. Pojedinci u tim skupinama otkrili su da uz pomoć tih vježbi uspijevaju promijeniti navike, osjećati se pozitivnije, motiviranije i, konačno, smršavjeti lakše nego držeći restriktivnu dijetu.
            Tko sam ja? – Ja sam stručnjakinja za mršavljenje i već godinama radim s pojedincima i skupinama pomažući ima da na prirodan način postanu vitkiji, zdraviji i zadovoljniji svojim tijelom.
            Što je najvažnije, sada sam ovdje kako bih pomogla vama. Danas je prvi dan nove vas.



Kako se služiti ovom knjigom?

Predlažem vam da ovu knjigu najprije pročitate u cijelosti kako biste stekli dojam o tome o čemu je u njoj riječ.
            Iskušajte neke od vježbi i savjeta kako biste vidjeli pomažu li vam. Počnite ih uvrštavati u dnevni raspored.
            Kada primjenjujete tehnike tapkanja (vidi str. 7-8), povucite se na neko osamljeno mjesto, gdje ćete imati potreban mir i moći se istinski usredotočiti na svoje misli i osjećaje.
            Možda ćete ovu knjigu poželjeti imati uza se tijekom dana kako biste mogli potražiti pomoć kad vas obuzme žudnja za hranom i prisjetili se korisnih savjeta i sugestija.


Napomena: Katkad se događa da rad na emocijama opisan u ovoj knjizi razotkrije neke duboko ukorijenjene probleme. Ako smatrate da je o tome riječ, savjetujem vam da potražite stručnu pomoć ovlaštenog psihoterapeuta ili savjetnika.



Vaš je cilj:

  imati pozitivno mišljenje o sebi, svom tijelu i izgledu;
  jesti kad ste gladni;
  prestati jesti kad više niste gladni;
  osloboditi se žudnje za hranom;
  osjećati se motivirano da više vježbate;
  mršavjeti lako i prirodno.

Što vas drži vezanu uz višak kilograma?

Ako čitate ovu knjigu, vjerojatno ste iskušali mnoštvo dijeta. (Zašto biste je inače uzeli u ruke?)
            Vaša vas prošlost drži zarobljenu u emocionalnim okovima.
            Ti vas okovi sprječavaju da krenete naprijed.
            Drže vas vezanu uz višak kilograma.
            Slomite li te okove, otkrit ćete da ste u stanju pustiti da odu kilogrami koji vam više nisu potrebni.
            Izvođenje vježbi koje ćete pronaći u ovoj knjizi pomoći će vam da se oslobodite okova koji vas vežu za prošlost.
            Riješit ćete se negativnih emocija djelovanjem na moćne akupresurne točke uz pomoć tehnike tapkanja. To će vam pomoći da se oslobodite utjecaja koji te emocije imaju nad vama.


O tapkanju

U ovoj ćete knjizi pronaći velik broj vježbi „tapkanja“, koje se izvode na akupresurnim točkama po cijelom tijelu.
            Neke od tih vježbi preuzete su iz EFT-a (tehnike emocionalne slobode), koji se služi specifičnim nizom akupresurnih točaka, a osmislio ga je Gary Craig.
            Ta se tehnika zasniva na teoriji da su uzrok svih emocionalnih smetnji poremećaji u energetskom sustavu tijela. Stoga će, otklonite li poremećaj protoka energije, nestati i emocionalne smetnje.
            Riječ je o veoma staroj tehnici koja ima duboke povijesne korijene. Prije otprilike pet tisuća godina Kinezi su otkrili da pritiskanje određenih točaka na tijelu može pomoći smanjivanju bola. Na osnovi tih spoznaja izradili su kartu energetskih linija u tijelu, koje danas nazivamo meridijanima. Iz toga se izrodilo polje akupresure i akupunkture.
            Otada se o postojanju energetskih linija u tijelu naširoko raspravlja i ono je prihvaćeno kao temeljno načelo velikoga broja terapija bioenergijom. Lagano tapkanje duž tih meridijana – dok se usredotočujete na problem koji vas tišti – pridonijet će preraspodjeli energije u vašem tijelu i otkloniti poremećaje koji izazivaju pojavu negativnih emocija.
            Kao terapeutkinja osobno sam se uvjerila u to da te tehnike mogu donijeti čudesne promjene.
            Moguće je da ćete nakon primjene jedne od vježbi tapkanja odmah primijetiti promjenu u tome kako se osjećate – ili biste se, nakon nekoliko dana, mogli prisjetiti svoga nedavnog ponašanja i shvatiti da se uistinu dogodio pozitivan pomak u vašim postupcima.


Neurolingvističko programiranje (NLP)

To je kompliciran naziv koji opisuje neke od jednostavnih tehnika koje ćete pronaći u ovoj knjizi. U osnovi, riječ je o jeziku, tome kako se njime koristimo i kako on djeluje na nas. Također je riječ o našim osjećajima i ponašanju.
            NLP su 1970-ih u Kaliforniji osmislili John Grinder i Richard Bandler. Programiranje vam pomaže da uz pomoć jezika promijenite svoja gledišta i uvjerenja.
            NLP ćete primijeniti pri nekima od jednostavnih tehnika sadržanih u ovoj knjizi.
            Na primjer, promijenite li ton svoga glasa dok ponavljate neku afirmaciju (vidi str. 74), to može utjecati na to kako se osjećate.
            Način na koji nešto izrazite može utjecati na vaše mišljenje o tome:

            „Pokušavam smršavjeti, ali teško je.“

Postaje:

„Mršavim lako, baš svaki dan.“

U oba ova slučaja primijenjeno je neurolingvističko programiranje.
            NLP vam može pomoći da promijenite kut gledanja kako biste se osjetili odlučnije i pozitivnije kada je riječ o postizanju svog cilja.



Počnite učiti o tijelu


Kada počinjem rad s novom skupinom za mršavljenje, svi sjede ukrug, nervozno čekajući da počne tečaj.
            Što ja činim?
            Zatražim da ustanu i počnu učiti o svome tijelu: najprije o tome kako ono funkcionira – i fizički i emocionalno.


BRZ POTICAJ ZA METABOLIZAM

     Stanite uspravno.
     Stavite ruku na trbuh.
     Dišite duboko i polako, kroz nos, kao da dišete iz dubine trbuha.
     Udahnite i izdahnite pet puta.

Duboko trbušno disanje ubrzava vaš metabolizam – a kada se vaš metabolizam ubrza, sagorijevate više kalorija.


Ne zaboravite:
Nemasno
ne znači
nekalorično.

Važne su kalorije!


Osjećate li glad?

Prije nego što posegnete za nekim zalogajom, popijte čašu vode.

Kad ste žedni, vaše tijelo često šalje signale gladi jer zna da iz hrane možete dobiti tekućinu.

Popijte malo vode i možda ćete ustanoviti da je gladi nestalo.

P: Kako možete sagorjeti više kalorija gledajući TV navečer?

O: Vježbajte ujutro!

To će ubrzati vaš metabolizam u ostatku dana.

Čak i kad navečer sjedite pred TV-om, sagorjet ćete više kalorija nego inače.



NEŽELJENA ŽUDNJA ZA HRANOM?

Kažiprstom trljajte mjesto između nosa i gornje usnice oko minutu.

To je smirujuća točka koja će vas umiriti i suzbiti žudnju.


Zagrlite nekoga!

Kad nekoga grlite, osjećate se bolje.

Kad se osjećate bolje, hranite se bolje.

Zato, samo naprijed, zagrlite nekoga.



BORBA S ISKUŠENJEM

Katkad se čini da se u vašem umu odvija borba. Jedan dio vas zna da niste gladni i da zapravo ne želite pojesti keks – no drugi dio vas pokušava vas uvjeriti da ga smijete pojesti – da ga, na kraju krajeva, zaslužujete.

Pobijedite u borbi s iskušenjem!
Ako vas mame grickalice i slatkiši – poput vrećice čipsa, čokoladnog prutića ili sladoleda u kasne sate – pokušajte s ovom vježbom:
Dodirnite prednji dio uha, onaj komadić hrskavice koji strši ispred vašeg slušnog kanala. Sada ga nekoliko minuta trljajte palcem i kažiprstom.
To je moćna akupresurna točka. Pomoći će vam da suzbijete žudnju za hranom preusmjeravajući vašu energiju i smanjujući vam tek.


Kemikalije u vašem tijelu – inzulin

Inzulin je hormon koji proizvodi vaše tijelo kako bi moglo apsorbirati šećer. Evo što se pritom događa:

  gušterača luči inzulin kako bi apsorbirao šećer iz vašeg krvotoka;
  bez inzulina vaše tijelo ne može apsorbirati i iskoristiti šećer;
  razina šećera obično naraste nakon obroka i zato se luči inzulin.


Zamka gladi izazvane rafiniranim ugljikohidratima i šećerom

Zamislite malo dijete koje je upravo pojelo veliku vrećicu slatkiša. Znate što slijedi – njegova će energija porasti nebu pod oblake i samo što ga nećete morati zadržavati da ne poleti! Zatim, odjednom, raspoloženje će mu naglo splasnuti – i postat će razdražljivo, neraspoloženo i vjerojatno će ga spopasti napadaj bijesa. Isto se događa odraslima kada jedu prerađenu hranu – samo, umjesto da dobiju napadaj bijesa, posežu za još hrane radi utjehe. Evo što se pritom događa:

Kada pojedete zdjelu tjestenine ili komad torte...

     vaš šećer u krvi naglo skoči;
     vaše tijelo luči sve više i više inzulina kako bi moglo izaći na kraj s tim naglim porastom;
     zbog prekomjerne količine inzulina vaša razina šećera u krvi zatim naglo pada;
     zbog toga osjećate glad, umor i razdražljivost;
     žudite za još hrane;
     debljate se;
     što je još važnije, nagle promjene razine šećera mogu rezultirati otpornošću na inzulin koja pak može prouzročiti šećernu bolest tipa 2.


Kako stabilizirati šećer u krvi?

Jedenjem bjelančevina (jaja, puretine, piletine) ili nerafiniranih ugljikohidrata (u njih spadaju smeđa tjestenina, smeđa riža, integralni kruh ili kruh od više vrsta brašna) spriječit ćete nagli porast i pad razina šećera u krvi jer se energija iz njih polaganije otpušta u vaš organizam, izazivajući postupni porast razina šećera u krvi.

Kad stabilizirate šećer u krvi…

  dulje ćete biti siti;
  manje ćete jesti;
  imat ćete više energije;
  bit ćete raspoloženiji;
  prirodno ćete mršavjeti.

Vitki ljudi prestanu jesti kad više nisu gladni.

Ljudi s viškom kilograma prestanu jesti kad se prejedu.






Nema komentara:

Objavi komentar